Total de visualitzacions de pàgina:

Ruta de la Pau (1a. etapa)

Dilluns 1 de Novembre de 2010

GANDESA – GANDESA

Temps :
Distància :
Desnivell :

Volem fer la ruta de la pau i comencem a Gandesa on farem un itinerari circular en etapes en el sentit de les agulles del rellotge i intentarem fer-la en 6 etapes.Tenim un recorregut que vaig comprar a euro-senders.com i el començament no és massa engrescador ja que de les situacions de dins a Gandesa que ens indica no en trobem cap. Cap senyal a la plaça de la Farola, tampoc res a la d’Espanya (o de l’Ajuntament) i després ens fa anar al Parc de la Bassa on se suposa que hi ha una explicació de la Ruta de la Pau i tampoc res de res.
     Comencem a caminar i a la sortida del poble un altre entrebanc ja que quan arribem a la deixalleria diu que agafem una pista sense asfaltar que gira a la dreta, però resulta que n’hi ha dues. Sort que diu que puja en direcció est i el Pep porta una brúixola. Anem seguin més o menys les indicacions ja que les marques de GR són molt poques i difícils de veure.
     Quan arriba el punt on conflueixen el GR 171-3 (variant de la 171 per anar a Gandesa) i el GR 171 ja comença una senyalització molt bona, deixem d’anar per camins de carro i la majoria són senders i el paisatge té una bellesa notable. Aquest camí ens porta al coll de Cavalls on, portem ja unes dues hores caminant, ens aturem a esmorzar. A partir d’aquí anem molta estona per la carena i gaudim de les vistes d’un costat (dreta: Corbera, Gandesa) i de l’altre (esquerra : Pinell, Móra, Flix). Al cap de poquet arribem a la Punta Rodona, què és el punt més alt de la Serra de Cavalls (660 m) on hi ha un vèrtex geodèsic i el nou aparell de Pep marca 658 m d’altitud). Força estona per la carena fins que comencem a baixar ràpidament fins arribar a la carretera que va de Gandesa a Tortosa, que la travessem per sota per un pont. Encara hem de caminar uns 10 min per trobar la bifurcació que a la propera etapa ens portarà cap el Santuari de la Fontcalda.
Nosaltres seguim, altra vegada per la variant GR 171-3 que ens porta cap a Gandesa per un camí força dur amb molts tipus de pisos i desnivells considerables (també es pot fer per la carretera, ja que va paral·lela al camí). Aquest tros fins a Gandesa ens afegeix uns 4 km i més d’una hora al trajecte que ens marca la ruta d’euro-senders.
Tot el trajecte d’uns 18 km amb uns 1600 m (?) de desnivell el vam fer en unes quatre hores de caminar, encara que reals van ser més de 5 i mitja.